Reklám két és fél órában

<p>Michael Bay visszatért a Hasbro alakváltó figuráihoz, de a Transformers 4 sem tudott kilépni a totálisan gagyi látványfilmek önmaga ásta pöcegödréből. Hiába a teljes szereplőgárda cseréje, az új forgatókönyvíró (Ehren Kruger), A kihalás kora egy szívtelen iparosmunka, kiábrándító forgatókönyvvel és dramaturgiával.&nbsp;</p>

Arról nem is beszélve, hogy a rettenetesen sok termékelhelyezéstől az egész film egy gigászi reklámmá vált, amely semmi másról nem szól, csak parasztvakításról és üzletről. Az utolsó fél óra pedig egész egyszerűen szuperlátványos pucsítás a kínai lobbi előtt. Kiábrándító, hogy Bay képes volt leforgatni egy olyan filmet, melynek minden percét reklámfelületként értékesítette, és egészen odáig jutott, hogy a hús-vér szereplők tulajdonképpen teljesen feleslegessé váltak: semmi mást nem tesznek, csak végigkommentálják az eseményeket. A történet a chicagói ütközet után három évvel veszi fel a fonalat. A CIA vadászik az autobotokra, és minden áron ki akarja pucolni az összes idegent a bolygóról. Eközben Cade Yeager (Mark Whalberg), a texasi redneck feltaláló megvesz egy ócska kamiont, de miután kiderül, hogy a jármű maga Optimus fővezér, Yeagernek, lányának (Nicola Peltz) és eltitkolt pasijának (Jack Reynor) menekülnie kell. A faék egyszerűségű sztorival talán semmi baj nem lenne, kevesebből is forgattak már épkézláb filmet, csakhogy ezt a történetet Bay két és fél órán át meséli. Az világos, hogy nincsen benne ennyi muníció, így hát két mondatváltás között lerombol egy fél várost, mert már láthatóan nem volt mire elkölteni a dollármilliókat. Persze a világ első, IMAX 3D kamerájával forgatott filmje elképesztően látványos, ez nem is lehet kérdéses. A CGI-effektek talán még sosem voltak ennyire szemet káprázatóak, az animátorok előtt tehát le a kalappal. A rendező közel 170 millió dollárból leforgatta gyermekkori fantáziájának legnagyobb csatáit, zéró koherencia és hozzáadott érték nélkül. Pedig nem igaz, hogy egy látványfilmnek kifejezetten ostobának kell lennie, mintha ez valamiféle műfaji sajátosság lenne. Félreértés ne essék, Bay úgy forgat akciójeleneteket, ahogy csak kevesen tudnak, de a látványt most sem tudta a narratíva szolgálatába állítani. Maradtak a giccses nagytotálok, a combok között forgó kamera, a dinóbotok, a lassított gigászi robbantások, a naplemente, a nagy összeborulás és semmi más. Persze a rendező a kassza folyamatos csengése mellett valószínűleg jól alszik éjszakánként, hiszen a franchise harmadik – és eddigi leggyengébb – része is csont nélkül hozta a milliárdos bevételt, afelől pedig kétségünk se legyen, hogy nem lesz máshogy A kihalás korával sem. Ez pedig azt jelenti, hogy folytatódik a Transformers-filmek ipari sorozatgyártása. Transformers: A kihalás kora. Színes amerikai sci-fi akciófilm, 165 perc, 2014. Horváth Gergő
Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?