<p>A cannes-i filmfesztivál elnöke szerint nem szabadna tovább nőnie a rendezvénynek, ugyanakkor megoldhatatlannak látja a helyzetet, miután évről évre egyre nagyobb a filmek és a sztárok iránti médiaérdeklődés.</p>
Cannes - túlnőtte magát a fesztivál
"Nem kéne tovább növekednie ... Cannes a leggyönyörűbb város egy filmfesztiválhoz, amelynek továbbra is élvezetnek és nem stresszhelyzetnek kellene lennie" - mondta Gilles Jacob a Nice Matin című regionális napilapnak adott interjúban. Hozzátette: "Ugyanakkor egyre több média szeretne jelen lenni és nem tilthatjuk meg nekik a részvételt. Ez szinte megoldhatatlan helyzet".
A jelenleg zajló 65. cannes-i filmfesztiválról (május 16-27) több mint négyezer újságíró tudósít. Az olimpiai játékok után ez a rendezvény számít a világ legjelentősebb médiaeseményének.
"Régen Kirk Douglas focizott az újságírókkal, a sztárok pedig gyalog jártak le a Croisette-n a tengerpartra ... A közönség számára a varázs továbbra is megvan, de manapság hatalmas a felhajtás a menedzserekkel, ügynökökkel, impresszáriókkal, a színészek pedig csak sötétített ablakú limuzinokkal hajlandók közlekedni" - emlékeztetett a fesztivál elnöke.
Jacobnak az sem tetszik, hogy egyes sztárok még a vörös szőnyeges felvonuláskor sem szólnak az emberekhez. "Sokan csak a kötelező minimumot nyújtják, egy rövid napot szánnak a sajtóra, aztán elmennek. Tiszta nagyüzem. Már nem emberi" - fogalmazott Jacob, aki 1977-től áll a cannes-i fesztivál élén.
A szervezőknek külön gondot jelent, hogy a vetítésekre nem fér be minden újságíró, ezért az őket akkreditáló média szerint rangsorolják a tudósítókat. Az audiovizuális médiában dolgozó technikai munkatársak (operatőrök, hangmérnökök) sárga, a rádiós és tévés újságírók pedig kék színű belépőkártyával rendelkeznek, az internetes portáloknak dolgozó tudósítókhoz hasonlóan. Nekik kell a legtöbbet sorban állniuk, ha be akarnak jutni egy vetítésre vagy sajtótájékoztatóra.
Az írott sajtó és a hírügynökségek tudósítóinak rózsaszínű belépő jár. Ez utóbbiak közül néhány kivételezett egy kis sárga pöttyöt is kapott a kártyájára, amellyel mindenhova soron kívül beléphet, és ha talál helyet, le is ülhet. A világlapok kritikusai pedig fehér színű belépővel közlekedhetnek a fesztiválpalotában és mindenkivel szemben előnyt élveznek, nekik mindenhol rezervált helyeket biztosítanak a szervezők.
"Cannes-ban az első kérdés az, hogy milyen színű vagy. A sárgák olyan boldog kiválasztottak, akiket azzal a feltétellel fogadtak be, hogy megértik, hogy itt most kegyet gyakorolnak velük szemben. A kékek esetleg bejuthatnak a vetítésekre, legalább kétórás sorban állás után. A rózsaszínűek már komoly ügyfeleknek számítanak. A sárga pontos rózsaszínűek már csak egy lépésre vannak a mindenre feljogosító belépőtől. A fehérek pedig? Legközelebb az elnökválasztáson is indulhatnak, mert ők a szentek szentjei" - írta cannes-i glosszájában a Le Monde című napilap.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.