A „háziasszonyi” bűnözés musicalje a húszas évek végének Chicagójából. Nem igazán dráma, de nem is igazán vicces. A főszereplők férj- és szeretőgyilkos nők, valamint az őket védő sztárügyvéd, Billy Flynn. Az egész véresen komolytalan, remek zenével és koreográfiával.
A „háziasszonyi” bűnözés musicalje a húszas évek végének Chicagójából. Nem igazán dráma, de nem is igazán vicces. A főszereplők férj- és szeretőgyilkos nők, valamint az őket védő sztárügyvéd, Billy Flynn. Az egész véresen komolytalan, remek zenével és koreográfiával. A műfaj harsánysága (és a dzsessz) elnyomja a madárcsicsergést, pedig benne van az is. Ahogy minden versenyben vannak győztesek és vesztesek.
0Billy Flynnt, az ügyvédek ötletgazdag szex- és pénzsóvár gyöngyét – Tóth Tibor alakítja – már említettem. Ő a „csak egy lövés, és máris a lecsúszottak között találhatjuk magunkat”-féle csajok simlis, aranyszájú védőszentje. Az alkoholtilalom anno éppen olyan hatást gyakorolt az amerikai honpolgárokra (magyarán pont úgy ütött viszsza), mint most a könnyű drogokkal élők büntetőjogi felelősségre vonása. A John Kander, Fred Ebb, Bob Fosse nevével fémjelzett musicalből készült filmet sokan láthatták. (A koreográfus-rendezőnek, Rob Marshallnak köszönhetően 2003-ban hat Oscart kapott, Renée Zellweger, Catherine Zeta-Jones és Richard Gere főszereplésével). Az eredeti zenés darabot a komáromi Jókai Színházban az ifjú vendégrendező, Szabó Máté állította színpadra, a koreográfia Bodor Johanna munkáját dicséri. A díszlet is frappáns, nagyszabású és többfunkciós forgószínpad-építmény, s a technika mindvégig olajozottan működik. A díszlet- és jelmeztervező szintén vendég, Karóczkai Tünde. A jelmezek is egyértelműen musicalesek, a ruhákban lehet például táncolni, énekelni, lőni, meghalni. A rendező, Szabó Máté valahogy több főszerepet „talált” a darabban, mint a feltételezett szerzői szándék. Számomra ilyen volt a Pokolravaló Kittyt alakító Čenky Nikoletta és a megkétszerezett Konferanszié, Olasz István és Pille Tamás figurája is.
A Chicago sztorijának alapja, hogy a börtönmiliőből egyetlen módon lehet kiemelkedni, éspedig a média által. „Minél hangosabban sajnálnak, annál hamarabb szabadulsz a kötéltől!” A Szvrcsek Anita alakította, férj- és testvérgyilkos revüsztár, Velma Kelly ezt pontosan tudja is. Csakhogy a börtönhierarchia nem kegyelmez: az új gyilkosság új szenzációt, friss „szánni való lány”-t kínál a sajtónak. Ez esetben Roxie Hartot, aki férje hazaérkezésekor gyakorlatilag hidegvérrel lelőtte a szeretőjét. A férjet, Amost Fabó Tibor alakítja; ő a történet egyik kulcsfigurája és az egész előadás egyik legnagyszerűbb szereplője. Hasonlóképpen sokszínű az agyonlőtt, ám a dramaturgia szerint vissza-visszatérő szerető, Fred, vagyis Bernáth Tamás. Morton mamát, a börtönőrt Bandor Éva alakítja, nála és általa minden kapható a rácsok mögötti élet elviseléséhez. Ami a női fő-főszereplőket illeti, Szvrcsek Anita brillíroz Velma szerepében. Csodaszép, csodahanggal, csodatesttel. Őrületesen „életszagú” vamp, az általam látott előadáson a mellettem ülő, kábé százharminc kilós, fehér pólós fiatalember folyvást „állótapsolt” neki. A vendégművészként Roxie Hartot alakító Balogh Annára sem tudok másféle jelzőket. Roxie ritka kis dög, hajjaj! És milyen jól csinálja! Meg persze a többiek is, a színészek, a táncosok. Tehát aki kedveli az élőben előadott musicalt mint műfajt, gyorsan váltson jegyet a Komáromi Jókai Színházba!
/Dömötör Ede felvétele/
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.