Egy kép Hajdú D. András fotóriporter A fal, amit mi kerítésnek hívunk című sorozatából, amely a 38. Magyar Sajtófotó Pályázaton elnyerte a Magyar Újságírók Szövetségének MÚOSZ Nagydíját. A 2020. április 16-án odaítélt díjat a koronavírus-járvány miatt szeptember 8-án adják át. A sorozat, amely a Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia kategória első díját is elnyerte, a romániai Nagybánya nyomortelepein elő cigányok életét mutatja be. MTI/Hajdú D. András
A 38. Magyar Sajtófotó Pályázatra a tavaly készült fotókkal lehetett nevezni, ezúttal 267 fotográfus 2488 pályaművet küldött, a beérkezett képek száma összesen 6079.
A 38. Magyar Sajtófotó Pályázat legjobb képeit, mintegy 350 egyedi és sorozatfelvételt mutat be a 38. Magyar Sajtófotó Kiállítás a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Capa Központban – mi most ezek közül adunk válogatást a galériánkban.
A beérkezett képek száma összesen 6079; a mennyiség mellett azonban a nemzetközi zsűri "fotográfus nagyágyúi" is kiemelték a pályázat magas színvonalát - szólt a 2019-es év legjobb magyar sajtófotóit felvonultató anyagról a kiállítás sajtóbemutatóján Szigeti Tamás kurátor az MTI jelentése szerint. Mint kiemelte, a tárlaton a pályázat minden díjazott felvétele látható, de a válogatás ennél bővebb: a kiállítás olyan kiemelkedő színvonalú munkákat is bemutat, amelyek az erős verseny miatt nem nyertek díjat.
Szigeti Tamás az MTI-nek elmondta, azért is fontos a kiállítás, mert visszatekint a "vírus előtti életünkre": "emlékeztet bennünket arra, hogy volt itt egy normális élet, és talán ad egy kis reményt, hogy lesz is még" - fogalmazott.
Mint kiemelte, a tavalyi év sajtófotóit felvonultató anyagban a legmarkánsabban megjelenő esemény a Hableány turistahajó tragédiája, amely nagyon megmozgatta a fotográfusokat. A hír- és eseményfotók között ez a téma egy első (Dombóvári Tamás szabadfoglalkozású) és egy harmadik díjat (Balogh Zoltán, MTI/MTVA) is hozott, Dombóvári Tamás ráadásul a legjobb hírképnek járó Escher Károly-díjat is elnyerte ezzel a képével. Ajpek Orsolya (Index) a képriport kategória első helyén végzett a Hableány katasztrófájáról készített sorozatával.
Szigeti Tamás szerint érdekes megfigyelni az anyagban azt is, hogy a drónok szinte természetes módon beépültek a fotográfia eszközei közé.
(MTI)
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.