Legbelül minden kislány szépségkirálynő szeretne lenni. Ezt a témát járja körül A család kicsi kincse című keserédes amerikai vígjáték.
Szépséghibás újvilági álom
A család maga a kincsA kis Olive álmának megvalósításáért mindannyian összefognak. A család beül a napsárga Volkswagen kisbuszba és elkezdődik egy elképesztően izgalmas és érdekes utazás a napfényes Kaliforniába. A kislány a színpadon állva mindenkit lenyűgöz. S hogy megnyeri-e a versenyt? A film végén kiderül. A család kicsi kincse című mozi találóan ábrázolja a mai amerikai életet, melyben mindenki a tökéletességre törekszik, ám mindeközben észre sem veszik, hogy ez által saját maguk karikatúrájává válnak. Mindannyian egy kicsit furák és szánalmasak, de pont ezért szerethetőek. Richard, az édesapa, aki kilenc pontban határozta meg, hogyan válhat mindenki győztessé, a maga sikertelenségét próbálja ellentételezni lánya szépségkirálynővé való választása miatt. Dwayne, a Nietzsche-imádó lázadó kamasz önkéntes némasági fogadalmat tett, mely egészen addig tart, amíg fel nem veszik a Légierő Akadémiára, hogy tesztpilóta lehessen. Csakhogy egy kis hiba csúszik a gépezetbe. Ahogy történt ez Frank nagybácsival, aki egy iskolai affér miatt nemcsak az állását vesztette el, hanem önmagába vetett hitét is. Öngyilkosságot kísérelt meg. Nem beszélve az életunt nagypapáról, aki frusztrációját pornólapok nézegetésével, kokainfüggőségével és trágár megnyilvánulásaival próbálja leplezni, miközben imádott unokáját készíti fel a nagy megmérettetésre. Nincsenek könnyű helyzetben, hiszen a mikrobusz és minden körülmény összejátszik ellenük, és az Albuquerque-ből Kaliforniába tartó úton számos bonyodalom keresztezi útjukat, amelyből a maguk módján próbálnak kiszabadulni. Együtt tolják a család szekerét.
Merj önmagad lenni
A film készítői a szatirikus humort hívták segítségül a minél realistább kép megfestése érdekében, melyhez sokat segítenek a színészek is, akik tökéletesen belesimulnak szerepeikbe. A 103 perces film pellengérre állítja az amerikai társadalom értékrendjét, felborítva ezzel mindent, hogy a végén kiderüljön az örök igazság: nem a külső, hanem a belső számít igazán. Jonathan Dayton és Valerie Faris kliprendezők első nagyjátékfilmje igazi kíméletlen őszinteséggel ábrázolja és szedi ízekre az újkori amerikai társadalmat, melynek erkölcsi alappillérei meglazultak és a tipikus újvilági álom nem más, mint egy középszerű fantazmagória. A film pontos, ám néha groteszk és szarkasztikus humorával könnyen a néző szívébe lopja magát, és egykettőre megszeretteti a szereplőket, esendőségük és tökéletlenségük miatt. A gyermekszépségversenyek hiábavalóságára és értelmetlenségére hívja fel a figyelmet, ugyanakkor mély erkölcsi üzenetet hordoz: a családi összetartást, az egymás iránti tisztelet fontosságát hangsúlyozza. Azt mondja, hogy semmi sem fontosabb az álmaidnál, s annál, aki legbelül vagy.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.