Nem csak a hét vezér kiváltsága ám ez, és ha az ismeretek mellé megvan a kellő nyelvtudás, más országokat is leigázhatunk.
Nem kell rögtön kardcsörtetésre meg a magyarok nyilaira gondolni, és bár egy számítógépes játékról lesz szó, még a sokat kárhoztatott agresszióra és virtuális vérfürdőre sem. A Honfoglaló nevű játékban ugyanis a lexikális tudás a lényeg, no meg részben a stratégiai érzék.
Egy háromfős kvízcsata ez a böngészőben vagy újabban mobilapplikáción is akár, amelyben a cél Magyarország 19 megyéjének elfoglalása, illetve minél több pont összegereblyézése. Ezt pedig úgy lehet elérni, ha okosabbak vagyunk, mint a két ellenfelünk, és helyesen (vagy tippelős kérdések esetében elég, ha helyesebben) válaszolunk a feltett kérdésekre. Ehhez általános tájékozottságra meg ismeretekre van szükség, ugyanis a hétköznapi témáktól kezdve egészen a tudományos problémákig szinte bármi felmerülhet. A játékmódok kiválasztásakor lehetőség van rövid vagy hosszabb csatározásra, majd megkapjuk a megyék egyikét kiindulópontként, véletlenszerűen két másik játékost, és kezdődhet a területek elfoglalása, azután pedig a területek elhódítása egymástól.
Magyar fejlesztés, külföldi hódítás
A játék ötlete még az előző évezred utolsó évében fogalmazódott meg Bihari Attila fejében, majd 2002 októberében debütált, és igen gyorsan hódította meg a tömegeket. Fél év sem kellett hozzá, és már hagyományos társasjáték is lett belőle, majd fokozatosan fejlődött, előbb exporttermékké vált, majd beszivárgott a legnagyobb közösségi oldalra, az utóbbi időben az okostelefonokon is feltűnt, sőt a tévéképernyőn is, ott már a harmadik évadát élte idén. Az alapkoncepció azonban végig változatlan maradt, csak a lokalizált változatok esetében az adott ország térképén folyik a csata; elérhető már Dobyvatelként csehül, Triviadorként pedig spanyol, angol, bolgár, orosz, arab, török, portugál, román, német, francia, lengyel, szlovén és szerb nyelven.
Rubik nyomdokai?
A híres kocka elvitathatatlan sikerű, világhódító magyar fejlesztésű játék. A Honfoglaló is biztosan erre a címre pályázik. A mechanikus szerkezetet ifjabb Rubik Ernő találta fel 1974-ben, és térbeli logikai játékként szabadalmaztatta. A 45 éves kocka azóta milliókhoz jutott el, kirakására világbajnokságot szerveznek, és kutatások tárgya is lett. Bebizonyosodott például, hogy kirakásához legfeljebb 20 lépés kell, és személyenként változó, hogy mennyi idő, de a rekord 3,47 másodperc.
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.