Antoine fiatal párizsi ügyvéd, akinek ígéretes és felfelé ívelő pályáját csak megerősítheti házassága, amelynek köszönhetően egy sikeres jogászcsaládba kerül. Feleségével azonos elveket vallanak, mindkettőjük számára a munka az első, a legfontosabb. Az oltár előtt állva, azt a bizonyos igent kimondva azonban nem várt irányba fordul a vőlegény jól megtervezett élete.
(Belle Maman, francia romantikus vígjáték, 1999)
Antoine fiatal párizsi ügyvéd, akinek ígéretes és felfelé ívelő pályáját csak megerősítheti házassága, amelynek köszönhetően egy sikeres jogászcsaládba kerül. Feleségével azonos elveket vallanak, mindkettőjük számára a munka az első, a legfontosabb. Az oltár előtt állva, azt a bizonyos igent kimondva azonban nem várt irányba fordul a vőlegény jól megtervezett élete. Meglátja a templomba késve érkező anyósát, és azonnal beleszeret. Léa igazi érzéki nő, aki hosszú évek után bukkan fel újra a család életében, mikor is megjelenik lánya esküvőjén. Antoine-t elbűvöli a féktelen, buja, szókimondó és a mának élő asszony, aki szöges ellentéte a napirend és határidőnapló diktálta iramban élő lányának.
A fiatal férj egyre csak anyósa társaságát keresi, és csakhamar szerelmet is vall neki. Léa minden erejével igyekszik ellenállni neki, bár az érzéseit maga sem tagadhatja le. Okos megoldásnak tűnik, hogy minél gyorsabban elhagyja Párizst, és visszatérjen a Bahamákra, ahol leszbikus anyjával, annak élettársával és fiatal szerelmével él.
A kis unoka megérkezésének köszönhetően újra találkozik a család Párizsban, majd nem sokkal később a dédi születésnapját ünnepelik közösen az álmok szigetén. Antoine minden trükköt bevet, hogy ha csak néhány lopott napra is, de Léa társaságában maradhasson, miután családja visszautazik Franciaországba. Léa, bár beleszeretett a vejébe, igyekszik elfojtani magában ezt az érzést. Nem akar újabb fájdalmat okozni a lányának, akit annak idején egyéves korában hagyott el férje nyomására, s aki emiatt még mindig orrol rá. Bár Antoine is igyekszik jó férj lenni, Léa pedig a múltért a lányát kárpótló anya maradni, végül felvállalják kapcsolatukat és szerelmüket a világ előtt is.
Az anyósom egy a jó francia filmek közül, tele humorral, kibogozhatatlan szerelmi szálakkal, sokkolóan őszinte gondolatokkal és egy jó adag abszurditással, amiért még szerethetőbb ez a hétköznapinak cseppet sem nevezhető történet.
Mindezeket letisztítva egy nagyon életszerű helyzetet boncolgat: létezhet-e mindent elsöprő szerelem két, egymástól ennyire különböző ember közt? Elbűvölhet-e egy idősebb asszony egy, a legjobb éveiben járó férfit, aki szinte bárkit megkaphatna? A film szerint igen.
Bartalos Tóth Iveta
A teljes írás a VasárnapLélekben jelent meg!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.